Szürreális és izgalmas Kalandozások(k) Noémiában
Az SCH-Galériában szeptember 24-én,18 órakor vette kezdetét Kovács-Tóth Noémi festőművész első önálló kiállításának megnyitója. A nem mindennapi tárlatban ötvöződik a szürrealizmus, az abszurd humor, a horror és a morbiditás.
Salvador Dalí portréja, aki a mai napig nagy hatást gyakorol a művésznőre.
A patináns SCH-Galéria homlokzatán már messziről szemet szúr a kiállítást hirdető molinó. A rajta lévő festmény tökéletesen összefoglalja a kiállítás témáját, így senkit sem érhet váratlanul a Kalandozások(k) Noémiában című kiálltás: Jan Vermeer van Delft: Leány gyöngy fülbevalóval című festményének egy sajátos átalakítása, amely a Leány szájpecekkel címet viseli.
A galéria alagsora kiállítási térként funkcionál, amely lassanként megtelik a fiatal művésznő rajongóival. Mókás játék veszi kezdetét a látogatók között, hogy ki ismeri fel egymást hamarabb a kötelezően viselt szájmaszkok alatt, majd együtt tesznek különös utazást a festő szürreális világába, Noémiába. Közös szelfik készülnek a festményekkel, többen most fedezik fel a művésznő egyik védjegyét, hogy bizony előszeretettel használ a képeire ragasztva különféle tárgyakat, például kígyóbőrt, tojáshéjat, ékszert, csipkét, szegecset, üvegdarabokat, apró bilincset vagy éppen Túró Rudi papírt.
A festményekre ragasztott különféle tárgyak még inkább élővé varázsolják alakjaikat.
Az eseményt Szekáry Zsuzsanna kulturális újságíró nyitotta meg, aki által a közönség megtudta, hogy Kovács-Tóth Noémi másfél évtizedig zeneiskolába járt zongorista-növendékként, illetve négy évig táncot oktatott, utóbbi mai napig a szenvedélye. Fő hivatása az újságírás, ebből szerzett diplomát a BKF-en, majd mesterszakon a Corvinuson. 2008-ban – a Diák - és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete országos médiapályázatán – elnyerte az „Év diákújságírója” díjat. Ezen felül két könyvet is írt egy kiadó megbízásából, Robert de Niro és Quentin Tarantino életrajzát vetette papírra.
Tisztes tömeg gyűlt össze a kiállításmegnyitóra.
Örök maximalistaként a művésznő számára a festés sosem feladatot, mindig csupán szórakozást jelentett. Szürreális ecsetvonásai egészen gyermekkoráig nyúlnak vissza, ekkoriban akadt a kezébe egy óriási Salvador Dalí album, amelyet áhítattal lapozgatott, és amely meghatározta későbbi stílusát, az egyedi és bizarr humort. Kezdetben a gimnáziumi évek alatt vett részt egy rajztanfolyamon, később jelesre érettségizett művészettörténetből, és időről-időre a kezébe akadt a ceruza. Majd huszonéves korában kezdett komolyabb önképzésbe, de onnantól rendszeresen akrilfestékkel, vászonra festette meg szokatlan elképzeléseit.
A nyitóbeszéd után Kovács-Tóth Noémi felolvasta a Magánygyűjtő című novelláját, bizonyítva, hogy nem csak ecsettel vászonra, hanem szavakkal is látványos és elgondolkodtató képeket képes festeni az elmékbe. A novella ide kattintva olvasható: https://www.kultbumm.hu/cikkek/irodalom/a-maganygyujto---kovacs-toth-noemi-novellaja.html
Kovács-Tóth Noémi Szekáry Zsuzsanna társaságában a Poe-tolhatatlan című, kristályokkal díszített festménye előtt.
A tárlatvezetéshez Tyukász Botond gitárjátéka szolgáltatta az aláfestő zenét.
Kovács-Tóth Noémi azt vallja, hogy a festés olyan számára, mint egy mentális lyuk egy teáskannán, amely forrás közben kiengedi a gőzt: stresszmentesít, fókuszálttá tesz, elmélyít és kikapcsol. Ami számára örömforrás, az remélhetőleg másoknak is energiát vagy plusz jelentést ad. Úgy hiszem, ezt maradéktalanul sikerült elérnie.
A kiállítás október 8-ig, nyitvatartási időben tekinthető meg, a belépés díjtalan.
KultBumm